مهرآباد جنوبی، 45متری زرند، روبه‌روی بازار آهن شاد آباد، مجتمع فلزات پارسه، پلاک 20-19

شماره تماس

۰۲۱-۶۷۲۳۱۰۰۰

سختکاری حجمی تحت خلأ

سختکاری حجمی تحت خلا

سختکاری حجمی تحت خلأ و سختکاری حجمی در حمام نمک جزو روش‌های سختکاری حجمی هستند که در هردوی این عملیات‌ها با بالاترین کیفیت در عملیات حرارتی مبتکران انجام می‌پذیرند. در این روش‌ها پروفیل سختی از سطح تا مغز قطعه تغییر زیادی ندارد و تا مغز قطعه به صورت تقریبا یکنواخت سخت می‌گردد. سخت کاری حجمی تحت خلأ پیشرفته‌ترین و با کیفیت‌ترین روش سختکاری حجمی فولاد است و مزایای مهمی از جمله کیفیت بالای سطح، یکنواختی سختی در سطح،مغ و همچنین کاهش تابیدگی و غیره را دارد.

سخت کاری تحت خلا فولادهای ابزار

آن دسته از فولادهای ابزار امکان سختکاری تحت خلا را دارند که سختی پذیری بالایی داشته باشند که مهمترین آنها بر اساس محدوده دمای آستنیت عبارت‌اند از:

  • فولادهای ابزار سردکار و گرم کار مرسوم و همچنین فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی
  • فولادهای ابزار گرم کار دما بالا (WKZ)
  • فولادهای ابزار تندبر (HSS)

لازم به ذکر است که فولادهای ابزار کم آلیاژ از جمله فولاد ۱.۷۲۲۵(mo40) و ۱.۶۵۸۲ (VCN150) ، فولاد ۱.۲۰۸۰(SPK) در ضخامت‌های بالای ۲۵ میلی‌متر امکان سختکاری در خلا را ندارند و چنانچه در خلا سختکاری شوند، نمی‌توان انتظار سختی بالایی از آنها داشت.

فولادهای ابزار سردکار، فولادهای ابزار گرم کار، فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی و بخش مهمی از دیگر فولادهای ابزار به دلیل سختی پذیری بالای ناشی از میزان بالای عناصر آلیاژی به ویژه کروم و وانادیوم، امکان سختکاری در خلأ را دارند. مهم‌ترین این فولادها در دو دسته سردکار و گرم کار عبارتند از:

  • سردکار:۱.۲۳۷۹، ۱.۲۴۳۶ و مقاطع باریک از جنس ۱.۲۰۸۰
  • گرمکار:۱.۲۳۴۴، ۱.۲۳۴۳، ۱.۲۳۶۷ و مقاطع نازک از جنس ۱.۲۳۶۵
  • زنگ نزن مارتنزیتی:۴۲۰، ۴۴۰A، ۴۴۰B، ۴۴۰C و مقاطع نازک ۴۱۰

محدوده دمای آستنیت مرسوم برای سختکاری حجمی تحت خلأ این فولادها بین ℃ ۱۰۰۰ تا ℃ ۱۰۵۰ و زمان نگهداری آنها بین ۲۵ تا ۶۰ دقیقه است. انتخاب دما و زمان بهینه مهمترین پارامتر در افزایش کیفیت و راندمان در این روش است. ابعاد بهینه کوره تحت خلأ واحد عملیات حرارتی گروه صنعتی مبتکران امکان آرایش بار کوره و قرار دادن قطعات با مدول یکسان در یک شارژ را که به دما و زمان یکسان نیاز دارند، فراهم می‌سازد.

گروه صنعتی مبتکران جز فعالین و پیشروهای حوزه فولاد است که با تکیه بر دانش، تخصص، نیروهای مجرب و سال ها سابقه فعالیت اقدام به ارائه کلیه خدمات حوزه فولاد از جمله عملیات حرارتی و فروش فولاد دارد. چنانچه به دنبال مرجعی رسمی و مطمئن برای انجام خدمات عملیات فولاد و یا اطلاع از قیمت روز فولاد هستید می توانید از طریق شماره های موجود در سایت و یا چت آنلاین با ما در ارتباط باشید.

برای اطلاع از قیمت روز فولاد کلیک کنید.

 

لوگو گروه صنعتی مبتکران
تماس بگیرید

۰۲۱۶۷۲۳۱۰۰۰

مهرآباد جنوبی- 45متری زرند- روبه‌روی بازار آهن شاد آباد- مجتمع فلزات پارسه- پلاک 20-19

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.